مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتوگو با ایسنا، با بیان این که موتورسیکلتها بیشترین سهم را در ایجاد آلودگی صوتی شهر تهران دارند، گفت: باید برای ساماندهی موتورسیکلتها در شهر تهران برنامهریزی دقیقی صورت گیرد، زیرا همه روزه تعدادی زیادی موتورسیکلت در تهران تردد میکنند که سهم بالایی را در ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی دارند.
یوسف رشیدی اظهار کرد: براساس آخرین اندازهگیریهای انجام شده در ایستگاههای سنجش آلودگی صوتی، موتورسیکلتها عامل 49 درصد از آلودگیهای صوتی در شهر تهران هستند و بیشترین سهم را در ایجاد آلودگی صوتی تهران دارند.
وی ادامه داد: باید نسبت به رعایت استانداردهای آلودگی صوتی برای موتورسیکلتها توجه بیشتری صورت گیرد، زیرا سهم قابل توجهی از آلودگی صوتی شهر مربوط به موتورسیکلتهاست و در واقع موتورسیکلت علاوه بر این که معضلات اجتماعی و ایمنی را به همراه دارد به دلیل نداشت استانداردهای لازم آلودگی هوا و صوت را به همراه دارد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا خاطر نشان کرد: در اکثر نقاط نزدیک بزرگراهها و خیابانهای پرتردد آلودگی صوتی بالاتر از حد استاندارد است، بدین معنی که بسیاری از نقاط شهر تهران به ویژه در ساعات پیک سفری صبح و بعدازظهر از نظر آلودگی صوتی در وضعیت ناسالم قرار دارند.
رشیدی افزود: ترافیک سنگین خودروها، نامناسب بودن تکنولوژی خودروها و موتورسیکلتها از دلایل اصلی آلودگی صوتی شهر تهران هستند.
وی تصریح کرد: خودروهای سواری شخصی، پس از موتورسیکلتها بیشترین آلودگی صوتی را ایجاد میکنند و سهم آنها در آلودگی صوتی شهر تهران به طور متوسط 30 درصد است و 20 درصد از آلودگیهای صوتی تهران نیز مربوط به خودروهای سنگین و غیره میشود و سهم اتوبوسهای شرکت واحد در ایجاد آلودگی صوتی تنها یک درصد است.